Yapay zeka yüzünden yaşanan işten çıkarmalara bir yenisi daha eklendi

Bir sözcü, haber kuruluşuna, şirket için tam olarak ne yaptıklarını söylemeden, “Bu yüklenicilerin bazılarının yaptığı işi yapmak için artık eskisi kadar çok insana ihtiyacımız yok” dedi. “Bunun bir kısmını yapay zeka halledebilir.”

Bloomberg’in belirttiği gibi, İcra Kurulu Başkanı Luis von Ahn kasım ayında hissedarlara şirketin komut dosyaları gibi yeni içerikleri “önemli ölçüde daha hızlı” oluşturmak için yapay zekayı kullandığını söylemişti. Duolingo ayrıca kullanıcıların uygulama içinde duyduğu sesleri oluşturmak için yapay zekaya güveniyor.

Yapay zeka yüzünden yaşanan işten çıkarmalara bir yenisi daha eklendi

Şirket daha önce müşteriye yönelik yapay zeka özelliklerini de yayınlamıştı. Geçen yıl, abonelere yanıtlarının neden doğru veya yanlış olduğunu açıklayabilecek bir sohbet robotuna erişim sağlayan Duolingo Max adında bir premium katman tanıttı. Roleplay adı verilen bir diğer Max özelliği, abonelerin Paris’teki bir kafede yemek sipariş etmek gibi uydurma senaryolarda dil becerilerini pratik etmelerine olanak tanıyor.

Son birkaç yılda modern üretken yapay zekaların yükselişi, insanların işlerini teknoloji yüzünden kaybetme korkusunu yüzeye çıkardı. Bu durumda, tam zamanlı çalışanlardan hiçbiri iş kesintilerinden etkilenmedi ve sözcü, bunun, çalışanlarının doğrudan yapay zeka ile değiştirildiğinin bir işareti olmadığını söyledi. Görünüşe göre şirketin tam zamanlı çalışanlarının ve yüklenicilerinin çoğu, işlerinde belirli görevleri yerine getirmek için yapay zeka araçlarını kullanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir